lördag 20 augusti 2011

Det finns stunder i livet då inga ord hjälper

Han följer mig runt i huset, kollar på mig i duschen,
lägger sig i soffan med mig, håller mina fötter varma och dräglar överallt.
Du lyssnar när jag pratar, du är där för mig när jag gråter, du älskar mig och alla mina fel.
Du kysser mig dagligen och klagar aldrig.

Jag älskar dig för att du är min hund.

Det finns stunder i livet då inga ord hjälper,
det är de gånger som min hund vet precis hur han ska få mig att må bättre på ett sätt ingen annan kan.
Du vet inte riktigt vad kärlek är förrän du vaknar med din hund på huvudet och du kan inget annat göra än att skratta.
Du vet att du är älskad när din hund väntar på dig utanför badrumsdörren och du har bara varit där inne i 20 sekunder.

Din hund kommer aldrig att döma dig.
Jag önskar att jag var lika bra som min hund tycker att jag är.


1 kommentar: