tisdag 30 augusti 2011

Life is Simple Don't make it complicated

Spöregn.
Jag var i Linköping idag och hämtade mina systersöner på skola/dagis.
Det gick ingen buss naturligtvis ifrån stationen så jag fick gå i ösregnet.
Blev ju naturligtvis dygnsur.
Därför föreslog jag till pojkarna att vi kunde ta bussen ner till stan och sätta oss på ett fik och vänta på deras mor där. Och det var ju en bra idé tyckte båda två eftersom att det är så spännande att åka buss!

Jag: Varför är det så kul att åka buss?
Neo: Jo, får bussen kör så fort.
Noah: Bussen shööö fott gö den faktist, det är sant!
Jag: Jaha, okej. Det är därför.
Båda: AAAAH!

Fem minuter senare sov Noah och Neo ville gå av.

Framme på stan så gick vi till Gyllen fiket och satte oss.
Vi köpte 2 chockladbollar, en cola och jag tog en latte. 107kr. Dyyyrt!
Men vad gör man inte för att de små ska ha det så kul som möjligt med sin moster. ;)
Neo blev nödig och sprang iväg på toaletten.
Kommer tillbaka en liten stund senare med tröjan i handen.

- Det var så halt där inne på golvet. Jag halkade och landade med handen i toastolen. Min tröja blev blöt.

- Ojdå. slog du dig? (försöker att inte skratta)
- Naae. Men tröjan blev lite blöt bara.

Sen kom syster och vi gick in till BR och tittade på alla leksaker och de önskade sig hela affären. Noah blev kissnödig och fick gå på toa medans Neo och jag stannad kvar och tittade på spelen. Noah kommer tillbaka iförd jacka, gympadojjor och badbyxor.
När jag inte kan hålla mig förskratt för det ser för roligt ut när han kommer iförd detta så får jag till svar: SLUTA FLIINA! Av en mycket irriterad Noah som fick följa med mamma till Kappahl och köpa nya byxor.
Syrran och jag gick en runda på stan en snabbis innan hon var tvungen att åka tillbaka till jobbet på möte. Vi köpte varsin likadan T-shirt på Vero Moda som vi tyckte var perfekta med Texten: Life is Simple Don't make it complicated.

Nu sitter jag på jobbet och trycker i mig knäckebrödsmackor med leverpastej och söker jobb som en galning.
Kom på att jag typ bara druckit kaffe idag och det är inte likt mig att dricka så mycket kaffe.
Men nu slog hungern till och jag vill ha ett fast jobb.
Vad gör man?
Jo, man äter och söker och hoppas på det bästa...



1 kommentar:

  1. tack baby :) hihi :P fint skrivet ju..du är fan bäst på dikter å de..precis som tommy ;)

    SvaraRadera