fredag 11 november 2011

Tiden läker alla sår men lämnar fula ärr

Allt i livet är tillfälligt, om det går bra, njut av det.
Om det går dåligt, oroa dig inte, det kan inte vara för evigt heller.
Det finns fyra saker som du aldrig kan återhämta.
Stenen... efter kastet, ordet... efter det är sagt, tillfället... efter att det är missat
den tid... då den är borta.

När en flicka gråter över en pojke betyder det att hon älskar honom mycket.
Men när en pojke gråter över en flicka betyder det att ingen mer i den här världen kan älska den flickan lika mycket som den pojken.
De säger att tiden läker alla sår. 
Vad de glömmer att tillägga är att det lämnar en del otäcka ärr efter sig.
Och dessa ärr är ibland smärtsamma påminnelser om det förflutna.
Just när du tror att du kan gå vidare, kommer du på alla anledningar till varför du höll i så hårt.
Du kan aldrig göra samma misstag två gånger.
För andra gången du gör det är det inget misstag, det är ett val.

Jag har älskat dig ända sen jag träffade dig.
Även att du orsakade mig smärta och fick mig att gråta tusen gånger, kan jag inte sluta älska dig.

3 kommentarer:

  1. måhända att man går vidare efter händelser men såren o ärren finns kvar, såna sår och ärr som ingen annan kan se...

    SvaraRadera
  2. ja precis..

    jo dexter växer så han knakar :P

    SvaraRadera