torsdag 15 december 2011

Söker jobb

Nu har jag sökt fem jobb och det vore väl konstigt om jag inte får ett enda svar.
Men om några timmar så ska jag iallafall iväg på en intervju i Linköping, Personlig assistent.
Vi får hoppas att det går bra, men helst av allt, om jag fick bestämma själv så skulle jag vilja jobba på ett gruppboende, som jag gör just nu. Med inte bara en person, utan flera, lite variation förnöjer.
Men helst av allt vill jag ha en fast tjänst och en egen rad att gå på. Inte några enstaka tider här och där.
Varför ska det vara så svår att få ett ordentligt jobb? Jag är trött på att bara vara timvikarie och få massa skitpass som ingen vill ha. Jag är jättetacksam för dem turerna jag får, men som sagt, jag vill ha en alldeles egen rad... Så jag kan känna mig trygg för en gång skull och inte behöva vara orolig att inte varje månad ska gå runt...

Det är knapert att leva som ett substitut.

1 kommentar:

  1. nej jag vet vad du menar , ja hoppas att vi båda får jobb gumman så de går runt för oss båda å de..för de förtjänar vi <3

    SvaraRadera