fredag 29 juli 2011

Allt har en mening

Jag har verkligen försökt, tro mig.
Jag har tänkt och tänkt och funderat och funderat men jag blir inte klokare för det, jag blir bara mer förvirrad. Hur ska man göra när hjärtat säger en sak och huvudet en annan? Ska man följa huvudet? eller ska man följa hjärtat?
Jag har verkligen ingen aning, men nu har jag bestämt mig. Jag kommer att följa mitt hjärta. Jag tror att det är det bästa jag kan göra. Och det är det som känns rätt. Jag kan inte ljuga för mig själv och säga att det är fel att inte äns försöka och ge det en andra chans. Bara jag vet hur jag känner och hur jag mår. Det gör ingen annan och ingen annan ska säga till mig vad jag ska göra och hur jag ska tänka och känna.

För ett tagsen ville jag inte leva.
Nu mår jag bra.
Du gör mitt liv värt att leva.
Du får mig att må bra.
Du är mitt liv.

Alla gör vi misstag, ingen är perfekt. En del misstag är till för att förlåta och en del är det inte.
Hur ska man veta att man gör det rätta innan man ens har försökt?
Jag tänker ta chansen. Jag har fått den. Jag tänker kämpa för det jag tror på.
Jag tror på ödet, det här är mitt öde.


Allt har en mening

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar