fredag 29 juli 2011

Jag är inte perfekt

Ingen är perfekt, definitivt inte jag, inte rätt storlek eller form, inte den perfekta kroppen, vi alla är olika, alla kan se att ingen är perfekt, åtminstone inte jag.

Jag är ingen skönhetsdrottning, jag är inte en storlek 3. Jag är uppe för sent och svär alldeles för mycket. Ibland är jag eld och ibland är jag is. Jag är inte perfekt jag är mig!
Jag är inte perfekt, jag har gjort massor av misstag och blivit förbannad på dumma anledningar. Men åtminstone är jag vuxen nog att erkänna dem. Jag tänker inte be om ursäkt bara för att jag inte är din idé om perfekt. Jag är mig och om det inte är bra nog för dig då du inte är bra nog för mig.

Jag är lynnig, osäker, diktatorisk, irriterande, mitt hus är inte fläckfritt, min familj är inte rik, mina husdjur missköter sig, och jag är inte den vackraste.
Jag är inte perfekt.
Jag försöker att göra saker för dem som jag bryr mig om. Jag gör hemska misstag och säger fel saker och agerar dum.
Jag är ledsen.

Livet är inte alltid perfekt, men när du vaknar upp på morgonen och andas skulle jag säga att det är en bra start på Vilken dag som helst. Jag är inte den du vill att jag ska vara, Jag är mig!
Jag förstör. Mycket. Och jag vill att någon ska vara okej med det.
Jag kommer aldrig att vara den perfekta flickan med det perfekta håret och kunna bära vitt utan att spilla.
Jag är inte perfekt, jag irritera dig ibland, säger dumma saker, men jag kommer alltid att älska dig! ♥


Jag kanske inte är perfekt ... men jag är värd varenda minut av din tid!

1 kommentar:

  1. Ja vem fan är perfekt?? egentligen? Ingen..inte ens jag..jag har mina brister, du har dina..Johan har sina..den som påstår sig vara perfekt kan ta sig i häcken för ingen är det och kommer heller aldrig någonsin att bli..

    SvaraRadera