torsdag 28 juli 2011

Att förlåta är att älska

Vissa människor förstår inte hur jag är, vissa blir sårade av hur jag pratar, men vad kan jag göra om det är det riktiga jag, jag är inte perfekt, men definitivt inte fejk!

Den värsta känslan i världen är att ha fel om någon som du trodde du kände. Det är inte ditt fel när du inte kan läsa de ögon som lurar dig ... men det är ditt fel när du inte kan läsa de ögon som älskar dig. Ditt hjärta är inte av plast, ditt hjärta är inte en leksak, men om du vill ha det krossat, ge det till en pojke. Tystnad är en flickas mest högljudda rop. Du kommer alltid att veta att hon är djupt sårad om hon ignorerar dig. Du sa att du aldrig skulle låta någon göra mig illa. Men du sårade mig mest. För jag litade på dig, mitt hjärta ligger nu på marken krossat i två delar. Det är ledsamt när du inte vill prata med mig längre efter att du krossade mitt hjärta och det är lustigt hur jag fortfarande älskar dig, och det dödar mig. Ibland är det bättre att lämna saker trasigt, än att skada dig själv med att sätta ihop dem igen.
Jag tog emot dig när du föll. Jag var där för dig när ingen annan var. Jag trodde på dig när du inte ens trodde på själv. Var var du för mig?

Jag saknar dig här vid min sida och jag saknar att vara i dina armar, och nu är du borta och jag förstår nu att min kärlek till dig var stark och mitt liv känns tomt utan dig ... mitt hjärta har blivit spelat med, brutet, krossat, trampat på och jag hoppas bara det blir säkert med dig.

Förlåtelse är en stor gåva. För att bli förlåtna, måste vi förlåta andra. Förlåtande betyder aldrig att glömma, det bara innebär att ditt hjärta är på en bättre plats. Vi måste förlåta varandra, oss själva och andra för tidigare misstag som gjorts. Förlåtelse tar oss närmare men för med fula sår. Om du verkligen älskar någon, kommer du att förlåta det oförlåtliga. Även om det innebär att få ditt hjärta krossat mer än en gång.

Att förlåta är att älska.

1 kommentar:

  1. exakt och jag tycker att folk ska försöka förstå varför vi förlåter. du förlåter J liksom jag förlåter J..de finns så mycket bakom dom, som ingen annan kan förstå..ingen kan förstå varför vi tycker om och bryr oss om de så mycket..men de skiter jag i..är ju ändå jag som förlåter..och du förlåter..de är det viktigaste..att förlåta är kärlek helt riktigt!!

    SvaraRadera