torsdag 28 juli 2011

Giftigt äpple

De frågar mig "Så du gillar honom fortfarande?" Jag svarar nej, eftersom jag fortfarande älskar honom. De säger sedan Varför bröt ni upp? Och allt jag säger är att han inte älskade mig ... Sen börjar jag gråta. Jag insåg att för honom var jag som ett papper, när det används är det dags att kasta. Jag säger att jag inte bryr mig. Jag säger att jag mår bra. När det i all verklighet, det enda på mitt sinne är du.

Den bästa känslan i världen var när du höll om mig. den värsta känslan är den smärta jag kände när du gick därifrån. Om du kunde se vad du gjorde med mig inuti skulle du aldrig någonsin kunna se mig i ögonen igen. Du sa att jag var den bästa flickvän du någonsin haft, det är en lögn, om jag var den bästa varför lät du mig då gå? Vad som gör ont, att du sårade mig när du sa att du aldrig skulle? eller det faktum jag trodde du inte skulle? Vad som gör mest ont är att de minnen jag brukade hålla mig så nära, nu är de jag önskar att jag kunde glömma för alltid.

När jag träffade dig var jag rädd att gilla dig, när jag gillade dig var jag rädd för att älska dig, när jag älskar dig är jag rädd för att förlora dig. Folk säger att alltid "följ ditt hjärta". Men när hjärtat är sönder, vilket bit bör jag följa? Jag har aldrig älskat någon som du, vissa dagar får du mig att känna mig som en drottning andra dagar rippar du ut mitt hjärta och går på det. Du sa att du alltid skulle skydda mig, och aldrig låta något skada mig, men ändå får jag ont, har du någonsin råkat tänka att all smärtan är på grund av dig?

Ibland är de människor man minst förväntar sig som skulle sätta den mest oönskade känslorna i ditt hjärta ... är det möjligt att träna sig själv till att inte älska? Varför är det så svårt att fatta ett beslut? Ditt hjärta säger till dig att stanna och få det att fungera, men din hjärna säger till dig att gå vidare. Jag vet faktiskt inte vad som är fel med dig, men jag vet en sak säkert ... Att oavsett hur mycket du sårar mig, kan jag inte sluta älska dig.

Vi önskar alla bakåtknappar och sagolika slut, men det finns alltid ett giftigt äpple som förstöra allt. Ibland kan du förlåta någon bara för att du fortfarande vill ha dem i ditt liv eftersom du inte kan låta bli att älska dem. Ibland, om du verkligen älskar någon, måste du låta dem gå sin egen väg, och om det är sann kärlek, kommer det att finna sin väg tillbaka till dig.

Jag kan glömma vad du sa, jag kan glömma vad du gjorde, men jag kommer aldrig att glömma hur du fick mig att må.

1 kommentar:

  1. man ska följa sitt hjärta och magkänslan..de var det som fick mig att åka upp..det fanns någon häruppe som ville älska mig..de var inte jimmy..men de var andreas och de är jag så glad över. jimmy räddade mig ifrån J och de är jag glad över :) för hade inte jimmy fått upp mig hit, hade jag aldrig träffat min älsklingsgos andreas heller :D jag tycker du ska göra som du vill å känna för..ingen annan kan bestämma över dig älskling å hör sen

    SvaraRadera