fredag 26 augusti 2011

Älska Mig

Du vill veta vad som gör mest ont?
Inte att förlora honom, inte att han gillar en annan.
Inte hur vi omfamnade, inte hur vi höll händer.
Det som gör mest ont är mitt hjärta.
Det rymmer de minnen som får det att värka.


Släpp en tår, det släpper rädslan.
Känn honom nära, och berätta det för hans öra.
Jag älskar dig tills åren tar slut.


Kom till mig i mina drömmar, och sedan under dagen kommer jag att må bra igen.
För så när natten kommer med mer än att betala för den en mera hopplös längtan av dagen.

Älska mig söt, med allt du är.
Känsla, tänkande, seendet.
Älska mig i den lättaste delen.
Älska mig i full varelse.
Älska mig med dina azurblå ögon, gjorda för allvar grantings med färg från himlen.
Kan himlens sanningen vänta?
Älska mig med ditt lock, som faller Snö liknande ner vid första mötet.
Älska mig med ditt hjärta så att alla grannar hör det slå.

Älska mig med din röst, som plötslig vänder svag ovanför mig.
Älska mig med din rodnad som brinner När jag mumlar;

Älska mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar