fredag 26 augusti 2011

Välj mig, Älska mig

Det finns en anledning till att jag sa att jag skulle vara lycklig ensam.
Det var inte för att jag trodde att jag skulle vara lycklig ensam.
Det var därför att jag tänkte om jag älskade någon och det då föll sönder,
kanske jag inte klarar det.
Det är lättare att vara ensam, vad händer om du lär dig att du behöver kärlek och du inte får det?
Vad händer om du gillar det och lutar dig emot den?
Vad händer om du formar ditt liv runt det och det faller isär?
Kan du ens överleva denna typ av smärta?
Att förlora kärlek är som organskador. Det är som att dö.
Den enda skillnaden är att döden slutar.
Detta? Det kan fortsätta i evighet.

Smärta, det är bara att rida ut, hoppas att det försvinner på egen hand, hoppas såret som orsakade det läker. Det finns inga lösningar, inga enkla svar, du andas bara djupt och väntar tills den avtar.
oftas av tiden kan smärtan hanteras men ibland kommer smärtan på dig där du minst anar det.
Träffar dig under bältet och släpper inte efter.
Smärta, du behöver bara kämpa dig igenom det, eftersom sanningen är att du inte kan springa ifrån den och livet gör alltid mer.

Du vet hur när du var en liten unge och du trodde på sagor, i fantasin om hur ditt liv skulle vara, vit klänning, Prins Charming som skulle föra dig bort till ett slott på en kulle.
Du skulle ligga i sängen på natten och blunda och du hade fullständig och fullkomlig tro.
Jultomten, tandfen, Prins Charming, de var så nära att man kunde smaka på dem, men så småningom kommer du att växa upp, en dag öppnar du dina ögon och sagan försvinner.
De flesta människor vänder sig till saker och människor som de kan lita på.
Men saken är den att det är svårt att släppa sagan helt och det orsakar att nästan alla har den minsta bit av hopp, av tro, att de en dag kommer att öppna sina ögon och sagan kommer att bli verklighet.

Okej, här är det, ditt val.
Det är enkelt. Henne eller mig.
Jag är säker på att hon är riktigt bra.
Men jag älskar dig, i en riktigt, riktigt stor "låtsas att gilla din musiksmak, du kan äta den sista biten cheesecake, hålla en radio över mitt huvud utanför ditt fönster", olyckligt sätt som får mig att hata dig, älska dig.

Så välj mig, välj mig, älska mig.

1 kommentar: