fredag 12 augusti 2011

Förvänta dig det värsta, så blir du aldrig besviken

Ibland ler jag bara för att täcka upp besvikelsen, skrattar för att täcka upp att jag är sårad.
Jag är trött på att få upp mina förhoppningar och sedan se dem gå i krasch...
och jag slutar med absolut ingenting.

Den värsta känslan är när någon får dig att känna dig speciell och sen plötsligt lämnar dig hängande och du måste agera som du inte bryr dig alls.

Att upptäcka att någon du skulle ha litat med ditt liv på har ljugit för dig, är inte en spark i tänderna - det är en kniv genom hjärtat.

Varför är det så att de människor som verkligen gör dig besviken är de du aldrig förväntat dig?
Allt jag någonsin ville ha ... var dig som slår dina armar runt mig och säger:
"Gråt inte älskling, jag älskar dig och vi kommer att ta oss igenom detta tillsammans."
Jag vill fortfarande ha det.

Jag hade förväntningar, jag litade på dig och hoppades att du skulle uppfylla dina löften.
Låt oss bara säga, du lämnade mig besviken.

Ibland har ditt hjärta förväntningar och du behöver inte ens märka det förrän verkligheten i besvikelsen krossar dig helt.
Det gör ont när vi riskerar vårt hjärta och det slutar som brutet.
Men vad som gör mer ont är när vi fortfarande försöker när vi redan vet att vi väntar på ingenting.
Skyll inte på mig för de förändringar jag har gjort i mitt liv.
Eftersom dessa förändringar är en direkt reaktion på de ändringar som gjorts i dig själv.
Jag har accepterat mina demoner.

Ibland händer saker som vi inte vill.
Men efter smärta, misslyckande och besvikelser, blir vi starkare.
När du kommer till vägskälet och inte vill gå i endera riktningen,
lägg då i din fyrhjulsdrift och gör din egen väg.

Förvänta dig det värsta. Så blir du aldrig besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar