söndag 28 augusti 2011

Tänk innan du handlar

Jag är den jag är!
Jag säger vad jag vill. Jag göra vad jag vill, jag prata med vem jag vill, jag umgås med vem jag vill, jag gör hur jag vill.
Du kan inte förändra mig oavsett hur mycket du än försöker.
Du kan radera mig, blockera mig, hata mig, förakta mig, lämna mig, eller ogillar mig. Hursomhelst, jag bryr mig inte.
Jag kommer fortfarande inte förändras till dig. Jag gillar den jag är.
Jag kan se söt och oskyldig ut, men gör mig förbannad och jag blir din värsta mardröm.

Jag kanske inte är den som startar allt drama, men var förbannat säker på att jag avslutar det. Tänk innan du handlar.

Var försiktig med vad du säger och hur du säger det.
När det väl är sagt kan det inte bli osagt och tror att ordet "Förlåt" ska lösa allting.
Men det hjälper verkligen inte mot de skador som orden gjort.

Förlåtande handlar om att acceptera det som hänt.
Förlåtande gör inte det som gjordes okej.
förlåtelse betyder inte att du måste glömma. Alla gör misstag. Du måste bara bestämma vilka som är värda att förlåta och vilka som du ska släppa taget om.
Och det är helt upp till dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar