lördag 13 augusti 2011

Tänk med hjärtat och inte huvudet

Livet handlar om prioriteringar.
Du gör det du vill göra.
Du ser till att få tid för saker och människor som är viktiga för dig.
Den man älskar är första prioritet, de kommer först.
Och om de älskar dig tillbaka, bör du vara dess första prioritet.
Tänk med hjärtat och inte huvudet.

Alla har sina prioriteringar i livet.
Se till att dagens prioriteringar inte blir morgondagens ånger.


Gör aldrig någon som en prioritet i ditt liv om du bara är ett alternativ i deras.
Sanningen är "alternativ" är helt enkelt inte ett alternativ alls.
Kärlek är inte ett ord eller en känsla.
Det är en åtgärd.
Det är att göra någon annan till din prioritet.
Att säga "Jag älskar dig" och visa det, är två helt olika saker.

Jag behöver inte lyssna på vad du har att säga för att se vad som är viktigt för dig.
Jag ser dina prioriteringar i dina handlingar.

Jag har kommit till insikt att jag inte är en prioritet i vissa människor liv längre.
Jag har bara blivit ett alternativ när allt annat misslyckas.
Jag kommer inte att behandla dig som en prioritet när du behandlar mig som ett alternativ.

Att säga att du älskar någon är enkelt.
Bevisa det innebär uppoffringar som du kanske inte är villiga att göra.
Tänk noga på dina prioriteringar. Det är mer än ord.

1 kommentar: