fredag 12 augusti 2011

"Have a happy period" - oh fuck off!

Varför har all Always reklam kvinnor som hoppar runt och dansar?
Vem fan gör det?
Och vad är det med blommor och fåglar?
Hallå?
Jag tror att Always var höga när de kom upp med frasen "have a happy period"

Det är den tiden i månaden igen.
Den tiden som du sparkar ut alla, tar allt på fel sätt och gråter utan anledning.
Kryper upp i soffan i pyjamasbyxor, de ända byxor som inte sitter åt, med en stor chokladkaka och titta på några gamla Disney-filmer.

Kvinnan har PMS en gång i månaden.
Mannen har ett rövhålssyndrom varannan dag.
Männen säger att de inte litar på något som blöder i fem dagar och inte dör.
Jag litar inte på någonting med två huvuden och bara en hjärna.

Ja, jag är en av de naturligt fina flickor som inte skulle skada någon.
Men om du kommer upp i mitt ansikte redo för en kamp får du en strid.
Jag kanske förlorar, men jag försökte.
Jag är en kvinna som är lycklig i slitna jeans,
inte rädd för att bli smutsig och jag gillar att ta en liten jävel ibland.
Det fina med en kvinna sitter inte i de kläder hon bär,
eller skönheten i hennes ansikte, eller hur hon kammar sitt hår.
Det fina med en kvinna måste ses i hennes ögon.

Vill du, vill du behålla?
Behandla din kvinna rätt ... du kommer att förlora henne om du väljer att vägra att sätta henne först.
Hon kommer att hitta en man som vet hennes värde.
En kvinnas hjärta är som ett djupt hav av hemligheter.
Allt är inte vackert, bara en man är tillräckligt mycket för att dyka ner djupt och avslöja hennes hemligheter.

Behandlar mig bra, jag ska behandla dig bättre.
Behandlar mig dåligt, och du kommer få ett helvete.


Ja, jag är en flicka.
Ja, jag älskar choklad.
Ja, jag kommer slå dig om du försöker ta min choklad ifrån mig.

2 kommentarer: