fredag 19 augusti 2011

Tusen lögner kan aldrig dölja sanningen

Min tillit är inte bara till att ges bort. Mitt förtroende måste förtjänas, och när du förlorar mitt förtroende, kanske det kommer att ta år att få det tillbaka.

Tillit. så svårt att bygga, så lätt att splittras.
Att förstöra ett förtroende är som att riva sönder ett papper och kasta bitarna för vinden.
Du kommer aldrig att få alla bitar tillbaka.

Tusen lögner kan aldrig dölja sanningen.

Kärlek handlar om ge och förtroende, jag ger dig makt till att förgöra mig,
och litar på att du aldrig kommer att gör det.
Om du lyckas lura någon, tror inte att personen är en idiot.
Inse istället att personen litade på dig mycket mer än vad du förtjänat.
Om jag någonsin blir svartsjuk, betyder inte det att jag inte litar på dig.
Jag vill bara inte att någon annan ska ta min plats.
En del av mig önskar fortfarande att jag kunde lita på dig, men å andra sidan undrar jag varför jag någonsin gjorde i första hand.
Ett brustet hjärta är läkt med tid och kärlek.
Men ett brutet förtroende tar mycket tid och ansträngning, och det finns ingen garanti.

Jag är kanske snäll nog att förlåta dig, men jag är inte dum nog att lita på dig igen.

Jag kanske kramar andra killar, jag kanske skrattar med andra killar, Jag kanske umgås med andra killar. men ingen av dem kommer någonsin att betyda lika mycket för mig som du gör. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar