tisdag 17 april 2012

Falsk Vänskap

Jag står inte ut med folk som ler och är trevliga emot dig,
men som sen springer med skit bakom ryggen på dig.
Avundsjuka är väldigt oattraktivt.
Hur smakar mitt namn?

Alla vänner säger att de alltid kommer att finnas där för dig no matter what.
Men hur många menar det verkligen?
Falska vänner är som skuggor, de finns där under ljusa stunder men försvinner under dina mörka timmar.

Vänner idag. Fienden imorgon.
Var försiktig med det du säger.
Om du inte vill att någon ska få reda på det.
Säg då ingenting till ingen.

Varför låtsas en del så kallade vänner att de bryr sig fast de egentligen inte bryr sig ett skit?
Tar åt sig av allt man säger för de känner sig träffade?
Är man medveten om att man gör fel om man tar åt sig av allt som sägs?
Eller varför missförstår man och tar åt sig?
Jag vet inte.
Jag tror att de personer som säger att de alltid ställer upp, finns där och aldrig kommer att lämna dig,
men som sen inte finns där när man verkligen behöver det.
Vill de bara vara vänner för att man vill vara som den personen så de kan komma närmare inpå och få en chans att då få ta del av personen liv och vardag?
Jag vet inte.

Falsk vänskap är bland det värsta som finns.
Att vara vänner handlar inte om att alltid hålla med varandra om allt.
Det handlar om att säga sanningen när ingen annan gör det.
Även om man inte vill höra det.

2 kommentarer:

  1. fan du är så jävla bäst älskling :D så bra skrivet, den översta raden är fan bäst :D <3 jag lånar hehe ;)

    SvaraRadera
  2. Tack gumman! :) vad glad jag blir! :)
    Låna på du bara hehe

    SvaraRadera