onsdag 18 april 2012

Du kallar det bästa vänner. Vi kallar det systar

Din bästa vän vet att du är ledsen bara genom orden i ett sms.
Din bästa vän vet vad som är fel även om du inget säger. 
Din bästa vän är en vän som kommer när ditt hus brinner till grunden,
hon är även där och stöter på de snygga brandmännen.


En bästa vän är inbjuden i ditt hem på frukost.
En bästa vän vaknar upp i ditt hus och ropar Vem vill ha bacone?!
En bästa vän är som en i familjen och som du älskar som din syster.

En bästa vän behöver inte vara någon som du pratar med, eller träffar varje dag.
Det är någon som skulle släppa allt när du har ett problem och som stannar tills problemet är löst.
Det finns alltid den speciella vännen som man inte kan vänta med att träffa, och att bara vara med den i ett par minuter har gjort din dag!
Du vet att din sanna vän är en sann vän när ni står och gormar och skriker på varandra och sen stirra på varandra i fem sekunder och sedan brista i ett asgarv och allt är som ingenting har hänt.

För snart tre årsedan träffade jag en helt underbar person.
Hon heter Anna.
Anna är precis en sådan här vän som jag just beskrivit.
Anna finns alltid där och jag kan alltid räkna med henne.
Jag finns alltid där för Anna och hon kan alltid räkna med mig.
Vi finns här för varandra.
Vår vänskap är stark och det finns inget avstånd i världen som kan ändra på det.
Jag saknar henne. Men efter ett samtal eller sms så är det som att vi precis har träffats och allt är som det var innan avståndet emellan oss blev stort.
Men vad gör det? Vi vet att vi alltid kommer att ha varandra.
No matter what.



Du kallar det bästa vänner. Vi kallar det systrar.

2 kommentarer:

  1. fan mina ögon tåras :) gud så fint gumman <3 tack!

    SvaraRadera
  2. ♥ ♥ ♥ Du är ju bäst vet du väl! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera